torsdag, oktober 05, 2006

Ex-jobbet "live" på Writely

I dag hade vi vårt första seminarium om arbetsformerna kring ex-jobbet, jag tilldelades en handledare och fick en snilleblixt.
Jag tänker nämligen klä av mig naken, just här inför er alla. Åtminstone känns det så. Jag tänker lägga upp mitt arbete med den faktiska uppsatsen jag skriver, så att ni alla kan se hur arbetet fortlöper i realtid. Jag skriver arbetet på Writely och publicerar länken till dokumentet här. "Work in progress" får det heta. På så sätt hoppas jag få värdefulla kommentarer och tips allt eftersom texten växer fram.
Om det inte är att klä av sig naken vet jag inte vad...
(Ni får till och med kommentera längden...)

Nedräkningen har börjat. Det konkreta arbetet med ex-jobbet, som omfattar 10 poäng (alltså motsvarande en C-uppsats, med den enda skillnaden att detta arbete ska ha en tydlig koppling till en faktisk verksamhet – i detta fall typ alla företag som har en blogg...), börjar egentligen inte förrän andra veckan i november, så det blir väl i de krokarna som den första versionen börjar ta form på Writely. Men jag ska tjuvstarta lite och meddela om mina små förberedande framsteg, så kika in emellanåt!

10, 9, 8, 7...

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Blogger Eric said...

Writely finns ju inte längre... Det var ett tag sedan Google köpte upp även det företaget (om ni undrar varför några produkter är slut i specerihyllorna är det förmodligen Google som köpt upp det med) men nu har de även lyckats sätta sitt eget varumärke på det. Har uppdaterat länken i marginalen, men det är ju knappast så att det börjat hända nåt revolutionerande med det dokumentet än...
Fast en sak till återstår ju förresten, när ska Google ta det naturliga steget att införliva Docs med Gmail? När man får mejl med bifogade .doc-filer borde man jämte alternativen "view as HTML" och "Download" snart hitta "Open in Google Docs", så kunde jag en gång för alla göra mig av med mitt prestandaslukande Word-monster...
(jo, jag vet att man kan vidarebefordra mejlet till en Docs-adress, men det här vore ju så mycket lättare, och framför allt ett lätt sätt att exponera produktnamnet på, så det borde väl ske)

Andra bloggar om: , ,

oktober 31, 2006 9:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home