torsdag, november 23, 2006

Tillfällen för företagsbloggar

Tyckte att det var konstigt att inte Skandia bloggade, när jag upptäckte att andra försäkringsbolag gjorde det, medan Skandia rimligtvis borde ha störst behov av det. Började fundera på vilka företagsbloggar som saknas, dessa "from the top of my head" (läser för mkt engelska, tappar språket...), fyll på:

Skandia
, ni vet när. Tänk vad lite aktivt krisbloggande kunde gjort för varumärket om det hanterats rätt.
Systembolaget. De vill ju göra en stor affär av att det inte bara handlar om kröka, utan hela kulturen bakom spirituosan, vilket forum vore bättre?
Hälsobutiker/Skönhetssalonger. Inga har väl så mycket mumbo jumbo om sina produkter som dessa. Hudkrämer som tas fram av forskare i Schweiz och potensmedel av obskyra rötter från Amazonas mest otillgängliga vrår. Vilka möjligheter att befolka produkterna.
Delikatessbutiker. Liksom ovan. Vilka historier! Här finns alltid berättelser om franska munkar som ystat ost med klockkläppen, eller nån bonde som dragit upp rovorna för hand, sköljt dem i vatten från nån hälsokälla, och burit dem på ryggen till Bondens. Jag köper mycket hellre hans rovor än Icas anonyma (och putsade!*) potatisar. Blogga om det!
Unibet. Jag har ett spelkonto. Läser sällan tipsen, och gör således resultat därefter... Låt Glenn blogga, andra spelare kommentera, och mig välja vilka råd jag vill ta i beaktande.

* Dessutom höjs kvalitén på delikatesspotatisen ytterligare ett snäpp. Efter sortering och tvätt tillkommer polering, vilket resulterar i potatis med ännu attraktivare utseende.
Ur infoblad från Swegro - bara så att du vet vad du betalar för...

Andra bloggar om: , ,