måndag, november 13, 2006

Nej, Volvo PV bloggar inte


Har fått iväg enkäten till 98 av Sveriges 100 största företag idag, gick bet på två. 12 svar har hunnit dyka upp hittills. Ganska dystra resultat hittills. Men Hewlett-Packard Sverige har i alla fall RSS-flöden på sin webbplats, har jag sett. Coolt. Och SAS chattar med sina kunder.
Jag väntar till slutet av nästa vecka innan jag sammanfattar resultaten. Mitt mål är en svarsfrekvens på 25%. Men att svara på hela 10 frågor, det blev visst för mycket för somliga... Här är min favorit:

Hej!
Du får ett kort svar: vi använder oss f.n. inte av några ftg-bloggar på Volvo Personbilar Sverige.

Med vänlig hälsning

Thomas Wångstedt
Web Information Manager
Volvo Personbilar Sverige AB

Jag tror att jag förstår varför... Får väl glädja mig åt att han tog personlig kontakt i alla fall?

Andra bloggar om: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Det vore jätteintressant att få ta del av svaren (kanske i enklare sammanfattad form). Kommer du att presentera svarsresultatet här på bloggen direkt, eller i samband med uppsatsens redovisning?
Kul med inriktningen på din blogg. Jag kommer garanterat hit igen (dvs jag lägger till dig i min rss-läsare :)

november 21, 2006 4:28 em  
Blogger Eric said...

Thanx. Kommer snarare sammanfatta dem här än i uppsatsen - enkäten har, åtminstone ur vetenskaplig synvinkel, vissa svagheter.
Å andra sidan ter den sig i dag som en flopp. En universitetsstudent hamnar inte överst på priolistan hos företagsjättarna - 14 svar idag, och tyst i inboxen i en vecka nu...

november 21, 2006 10:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home