måndag, februari 26, 2007

Första anbudet...

I dag fick jag ett samtal från Sveriges Uppdragspublicister, som undrade om jag ville snacka om min uppsats på en pubkväll under temat företagsbloggar.
Alltid kul när någon uppmärksammar ens arbete.
Kanske är dags att börja sprida gospeln nu när man är färdig och fri från den vetenskapliga objektivitetens fjättrar. För lite bloggevangelist har man ju blivit under resans gång...
Fast kanske borde förse min egen firma med en blogg innan jag hojtar andra.
Apropå det, vad är ett bra (billigt) verktyg (stryk billigt, tänk "gratis") om man vill ha en blogg under sin egen domän? Känns snyggare än att leda iväg dem till Blogger. Upplys mig, allt har jag inte lärt mig.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

www.wordpress.org, dvs du installerar på egen server. Annars kan det vara väl värt några hundralappar om året att ha bloggen på "gratishotell" men betala för en egen domän (blogger erbjuder det)

februari 27, 2007 1:48 em  
Anonymous Anonym said...

Wordpress är kanon. Både som hostad lösning, som "stand alone" eller som en integrerad del i en företagsweb.

Gav dig lite cred på http://www.inserve.se/2007/02/27/inserve-i-bloggosfaren/

Annars är det här det händer :-) http://www.blur.se/

februari 27, 2007 3:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kör Typepad (www.typepad.com). Det är riktigt smidigt med mycket anpassningsmöjligheter och tokhög googleranking. Jag får träffar på ALLT och då menar jag verkligen allt. Jag rekommenderar att du ändå lägger några hundringar per år. Då får du trots allt support och kan ställa krav vid driftsavbrott etc.

februari 27, 2007 4:35 em  
Blogger Eric said...

Tack för tipsen!
Gillar wordpress, men det verkar också lite krångligt efter som jag knappt vet skillnaden på MySQL och MySpace. Såg att jag har nåt som heter WordpressMU 1.0 genom Loopia, nån lightversion antar jag, gick inte att anpassa mycket.
Har inte lyckats rikta om blogger heller.
Ska kasta ett öga på Typepad nu...

februari 28, 2007 3:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home