tisdag, november 07, 2006

Bloggar om blogguppsatser

...finns det också några av. Så efter antologin uppsatser som jag postade för två veckor sedan, följer här länkar till ett antal bloggar likt den här. Om någon vill göra ett liknande jobb i framtiden kanske det här kan vara till hjälp?
Easton Ellsworth, som kommenterade på det föregående inlägget, har tipsat mig om den här killen som gör något liknande mitt arbete. Det pågår just nu.
Innan oss hände även en del på de här bloggarna:
Oriktade klagomål är bloggen bakom uppsatsen med samma namn.
G4 är bloggen bakom den danska uppsatsen som jag fortfarande inte hajat namnet på.
Corporate Blogging är en tysk blogg, men han bidrar med ganska mycket på engelska.
Fler på engelska:
The Voice of the Blog
Blogademia
Nu ska jag dit och se om jag kan sno några bra litteraturtips. Tunnt på den fronten om man inte är ute efter den rena marknadsföringsaspekten av företagsbloggar (det finns det flera av än det fanns bilar på Essingeleden klockan sex i går kväll).
Jag har i alla falla börjat bläddra i Robert Scoble och Shel Israels Naked Conversations. Verkar lovande.

Uppdaterad kl 16:08

Förresten: För ett par dagar sedan dök det här upp i mina rss-sökningar. En dansk kvinna skriver tydligen en uppsats om just företagsbloggar. Det är ju goda nyheter, eftersom det finns väldigt sparsamt med forskning på det området (just företagsbloggar). Jag har mejlat henne och bett om en kopia, bara att hoppas att hon inte gjort mitt arbete överflödigt... En fullständig konkurrentanalys kommer när (om) jag läst det färdiga arbetet!

1 Comments:

Blogger Eric said...

Och jag trodde att jag visste någonting om någonting. Kom aldrig till mig för referenser. Kolla i stället in uttömmande
och och glöm att jag någonsin försökte vara till någon nytta...

november 08, 2006 12:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home